Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KURNIAAN ILAHI

29 October 2009


Syukur alhamdulillah,hari ini genap 5 minggu 4 hari aku pregnant.dan hari ni aku kena mule mkn ubat yg nurse bekalkan.harap2 jgn la lupe yer.dah pesan kat dia suruh ingatkan.Aku ni kadang2 jenis pelupe.

N3 kali ni aku nak cite cam ner aku leh dpt tau yg aku pregnant.biase la kan,berita gembira ni nak aje kongsi ngan kawan.1st time kan cam excited lebih la sikit.
Kisah nye bermula,pabila di1 tengahari blk mkn ngan geng aku,singgah kat depan library ambik nescafe free(lori bawa) aku pun minum la,ala cawan kecik jer .itu pun org tu letak x penuh pun.Dlm setengah jam aku minum,angin badan aku mule kuar,asyik sedawa jer.Aku ingat cam biase jer la ni,aku mmg alah ngan nescafe ni dari dulu lagi.tapi sampai ke malam aku asyik sedawa jer.sampailah keesokkan harinya....makin menjadi2 sedwa aku ni.pas tu aku borak lah ngan kak cda ngan nad,diaorg ckp ko ni mengandung kot ida,byk sgt angin kuar.Aku gelak jer lah,kebetulan lak,hari tu period aku dah lewat 2 hari.aku x pikir sgt,sbb takut x de nnt aku gak yg sedih.Petang tu aku dok chatting ngan kakak aku,aku pun cite la ape yang aku rase,rase mengah ngan angin.kakak aku pun suruh la aku cek pregnant sendiri.aku ckp x nak lah,takut x de nnt aku sedih.tapi dia ckp klu nak lekat lewat 1 sehari pun leh lekat.
Balik dari keje aku pun singgah la kat framasi sri sai kat area 711. Aku beli pregnant test yg murah jer,RM5.00 nak beli yg mahal rase rugi lak klu tak jadi.Sampai jer kat umah ape lagi,lom sempat buka baju keje,aku terus bergegas g toilet,huhhuhu.nak test ni. Akhirnya keputusan yang aku nampak dari pregnant test tu positive ade 2 line.tapi aku was2 juga sbb line yg kedua tu cam kabur ,x jelas sgt.Aku call kak pah tya dia,dia ckp asalkan 2 line x kisah lak kabur ke tak.Itu dah kire mengandung la,ape lagi aku pun melompat tinggi la.akhirnye penantian tu berjaya juga.Sonok x terkate.Kebetulan lak, hari tu dia blk keje lambat kena OT,aduh bosan tol nak tunggu dia balik, x saba nak bgtau ni.kul 7.45 dia sampai umah.aku terus buka pintu.pastu senyum jer.dia ckp nape senyum2 ni.ade ape2 ke.aku diam jer,cam biase ambik helmet dia simpan dlm bilik.hati dah x sabar ni nak cite kat dia.......aku buat2 relaks,dia dah buka baju keje.duk atas kerusi,aku terus ambik pregnant test tunjuk kat dia.....ini lah ayat aku "abg ayg dah pregnant ni.tgk benda ni ade 2 line".dia muke terkejut bagai.hahahha.dia ckp ye ke.klu 2 line tu pregnant la yer.dia pun was2 nape line ke2 tu pudar.aku pun ckp lah,yg asalkan ade 2 line jer,x kisah pudar ke tak,itu dah tande pregnant.dia sengeh jer,mcm kerang busuk tak terkata.Aku tau dia mesti gembira tersangat2 kan.cam aku juga.Syukur dia atas rezeki yang ENGKAU kurniankan ini.Amin.
Gitu lah cite yang aku leh tahu aku pregnant.Tolong yer doakan kesihatan aku baik sepanjang aku pregnant ni yer.

1 comments:

I am Nad said...

kihkihkih.... kalako cite ko ni
aku tersengeh sengsorang lak baca ni!
kenangan kali pertama memang yg terindah.. lagi pulak kalu da lame tgu kan???
tahniah ida. jg diri elok2
aku doakan yg terbaik utk ko sampai saat ko melahirkan