Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

TRIP TO PAHANG

19 October 2009

Tengok jer

Malam...aktiviti berBBQ

aku dan dia bersama pengantin

rakan2 ku yang ngah tunggu kedatangan pengantin

inilah Fauzun dan Syawal.

Lukisan ni ade dalam challet Fantasia Beach resort,aku shoot sebab umah ni sebijik mcam umah kakak aku kat langkawi.

Suasana Kenduri Umah syawal



Dia ngah Makan


rase macam dah lame x de story baru kat sini,al maklum lah,cibuk sikit bulan syawal ni,byk sgt open house ngan majlis mkn2.kali ni aku nak cite sikit rombongan geng perabih beras g pahang.pada 17 oktober 2009.Kiteorg pegi bukan saje2, g majlis perkahwinan ju ngan syawal, budak opis.trip ni dah lame rancang,start dpt card kawin,awal bulan pose rasenye.Org ckp benda klu dah rancang jarang nak menjadi.btl lah kot kan,trp ni pun,hampir x menjadi,pabila ramai org nak tarik diri last minit.Aku diibaratkan project manager trip ni,Aku lah yg kutip name sape yang nak pegi.mule2 tu ramai yang nak pegi.pas dah dpt semua name, cari lak kat manenak lepak,cari dalam tenet challet atau hotel untuk lepak. shah ngan pit pun cari,pastu dpt la hotel 150hinggit 1mlm,x ingat la hotel ape.ni arga klu booking tenet.klu call booking mahai lagi,publick holiday.
semua mcm setuju,time nak booking,shah ckp x leh booking byk, 4 bilik jer blh booking,padahal semuanye nak 9 bilik.udah x jadi lak.ade satu ptg tu aku ngah nad cari la home stay kat area umah pengantin tu,dpt la juga.murah rm 250 4 bilik 3 bilik air.ok la kan,klu share murah je kena bayar.Tapi ade la suara2 yg x berapa setuju.kena cari lagi.Mlm tu abg sapi ade call aku,bgtau kawan dia ade challet kat area pantai balok.ok la dah dekat ngan umah pengantin.rm110 1 mlm.semua dah setuju,aku pun ade lagi menelepon lak tuan challet tu."en.syed. saya ida, nak booking challet 9 buah, boleh tak ?" ..."boleh" so.selesai lah masalah penginapan.
Tapi dah dekat2 hari nak pegi,ade lak yang mengencelkan diri,ade hal lain lak,nak jumpe awek lak,ade kenduri lain lak.kena la aku cancelkan bilik tu.tinggal je 7 buah,nasib baik lom bayar deposit tu lagi.kisah bilik dah settle.....
Jumaat malam tu,pit ngan wife dia dtg umah aku, diaorg nak perap ayam untuk buat BBQ kat pahang nnt.dia ckp peti ais umah dia kecik x muat nak masuk ayam 5 ekor.so mai la buat umah aku.x pe peti ais aku besor mcm aku juga.heheheh.
Perjalanan bermula.Kata en.shay kul 7 pagi,mesti ade kat kedai Pau Yik Mun.tah ape hal dia tiba2 nak kumpul kat kedai tu,kedai tu bukannya buka lagi pagi2 awal.dia ade syer kot ngan kedai tu.aku x tunggu kat situ pun, aku dari ketoyong kena u turn lak klu tunggu kat situ.Dia ajak aku tunggu kat depan Kedai Nasi Ayam Pak Man.lapang sikit tempat tu.Lame gak tunggu hampir 1/2jam la.nasi goreng yang aku bekal untuk mkn kat jalan nnt,aku perabih ngan dia.sejuk2 pagi ,rasa lapa lak.habis 1 terpaware.bile semua dah kumpul kiteorg gerak lah ke pahang tu.singgah sarapan kat batang kali.
Ni lah Kire permulaan perjalanan ke pahang.aku dah penat taip la.terus jer cite sampai pahang yer,dlm perjalanan x de yg best pun.perjalanan yg agak bosan jer,hutan jer.x mcm blk kedah,ade gak benda lain kat tepi jalan tu,hehehe.
Dalam kul 12.45 sampai kat Balok.Ape lagi,masing melantak la,lapo sgt. Pengantin pun x sampai lagi. Dah abis makan,naik lepak atas umah syawal.tunggu pengantin lame sgt,kiteorg ambik keputusan utk g chek in dulu,pengantin dah sampai baru g balik umah syawal.
dalam kul 4.30 ptg syawal call dia dah sampai kat masjid umah dia.kiteorg pun g umah dia.cite x abis lg ni,nnt aku sambung yer,

0 comments: